Sporcu Beslenmesi Nasıl Olmalı?

21 yy. geldiğimiz bu dönemde önü alınamayan hastalıklardan bir tanesi de obezitedir. Bu da sağlıklı ve dengeli beslenmediğimizi gösterir. Özellikle sporla uğraşan bireyler için beslenme konusu çok önemlidir.

Sporcu Beslenmesinin Faydaları

İyi bir beslenme ile sporcu antrenörün verdiği görevi eksiksiz bir şekilde yerine getirir.
İyi bir beslenme oyuncunun oyuna dikkatini vermesini ve oyuna konsantre olmasını sağlar.
İyi bir beslenme oyuncunun daha atik, girişken her ortama ayak uydurabilecek kıvama gelmesine yardımcı olur.

Küçük yaşta spora başlayan çocuklar için onların büyümesine ve gelişmesine katkı sağlar,
İyi bir beslenme sporcunun hastalıklara yakalanmasını zorlaştırır.

Sporcu Beslenmesi

Genel olarak bakıldığında beslenmedeki yağ düşürülmelidir. Bunun içinde hamburger, pizza, kızartma, mayonez, kaymak, tereyağı ve kıymadan yapılan kebaplardan uzak durulmalıdır. Enerji için daha çok bulgur, esmer unlar, meyve ve sebzeler tüketilmelidir. Öte yandan pastalardan, tatlılardan, şekerli yiyecekler mümkün oluğunca uzak durulmalıdır. Uzak durulması gereken başka bir yiyecek ise tuz ve tuz ürünleridir.

Spordan önce en az 3 4 saat önceden an öğün tüketilmelidir. Ara öğün ise en az 1 2 saat önceden tüketilmelidir. Yine spordan önce şeker oranı düşük yulaf ve süt tüketilmeli. Kepekli bisküvi ve yoğurt da tüketilecek yiyecekler arasındadır. Bunun yanında meyve ve sebze yine size spor öncesi enerji sağlayacaktır. Uzak durulması gereken ürünler ise kuru fasulye, nohut, kola, cips gibi ürünlerdir.

Spordan sonra ise karbonhidratça zengin yemekler yenmelidir. Bunun için önerilen yiyecekler arasında sandviç, meyve suyu, kepekli makarna ve balık bulunmaktadır. Spor esnasında çok sıvı kaybedildiğinden dolayı sıvı açığı kapatılmalıdır.

Bugün yeterli ve dengeli beslenme günümüzde fast food yiyecekleri yanında gayet önemli hale gelmiştir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu