Nasıl Ders Çalışmalıyım, Ders Çalışmak İçin Doğru Zaman Ne Zaman?

Eğitim öğretim hayatı boyunca bir öğrencinin girdiği onlarca sınav vardır.
Şüphesiz amaçları, iyi bir üniversitede istediği bölümü kazanmak, dolayısıyla ayakları üzerinde duran ailesine, Vatanına milletine yararlı, karakterli bir birey olmak, kendini gerçekleştirmektir. Bu bağlamda sınavlar, İlköğretim ve lise hayatı boyunca asıl hedef olan üniversiteye giden yolun basamakları gibi.

En çok da Üniversiteye giriş sınavlarına hazırlanmak yıpratır öğrenciyi, psikolojik ve fiziksel olarak. .Yıllarca onca emek verilir paralar harcanır.
Peki, biliyorsunuz ki okulda, kurslarda derslerin belli bir başlama ara ve bitiş saati vardır.

Peki ya evde çalışırken?

Evet, çok öğrenci evde çalışırken hocanın verdiği programa göre hareket edemez, yazan saatlerde ders çalışamaz ya da çalışmak istemez! Elinde olmaz çoğu zaman, kendisini zorlasa dahi belkide kısıtlamışlığın, şu saatte çalışacaksın ya da şu saatte dinleneceksin zorunluluğunu psikolojik olarak reddeder. Dolayısıyla bir programa uyumak mümkün olmayabilir ögrenci icin.

Sınavı kazanmayı hedef edinmiş ve gerçekten bunun için çabalaya, çalışan ama artık her gün aynı saatte uyuyup ve yine belli bir saatte kalkıp ders çalışmak zorunda olmak bir öğrenciyi bunatabilir, sıkabilir ve bezdirebilir!

Öğrenciyi bu kadar sık boğaz etmemek gerekir ki eğer zaten istek ve azimle ders çalışan bir öğrenciyse bu kadar zorlamanın bir anlamı yoktur. Aksi halde onu bundan da yani ders çalısmaktan da soğutabiliriz. Bırakın öğrenci günün her saatini ayni geçirmesin, arada bir farklı şeyler duysun görsün, farklı şeylere kendini yorsun ve ders çalışmayı özlesin. Bu özlemek uzun bir süre uzak kalmanın ardından gelen bir özlem değil elbette.

Sorumluluk sahibi olan ve dediğimiz gibi sınavı kazanmak için çaba ve azim gösteren öğrenci, verilen birkaç saat aranın ardından temiz havasını almış ve kafasını dağıtmış şekilde heyecan ve enerji dolu şekilde dersinin başına oturacaktır. Böylece öğrenci hayatındaki güzelliklerden mahrum kalmayacak, kendini kısıtlanmış hissetmeden iştahla ders çalışacaktır. Bu iştahlı ders çalışma saatleri kendisini zorlayarak çalıtıgı ders saatlerine on basacaktır. Kendini zorlayarak çalışılan beş saat ders mi? Yoksa tüm dikkat ve enerji ile çalışılan iki-üç saatlik ders mi? Kesinlikle ikincisi! Kendisini kısıtlanmış hisseden ve yapı olarak kısıtlanma haline olumsuz tepki veren öğrencilerin dediğimiz şekilde çalışması kendilerine oldukça yararlı olacaktır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu