Mide Ağrısına Neler İyi Gelir?

Çeşitli nedenlerden dolayı oluşan mide ağrıları günlük yaşam kalitemizi düşüren bir problemdir. Mide üşütmesi, hafif oluşan gıda zehirlenmeleri, fazla yemek yeme ve daha bir çok sebepten dolayı mide ağrısı oluşabilir.

Bazı gıdaların tüketilmesi midenizde oluşan bu sıkıntıyı atlatmanızda çok yararlıdır. Öncelikle eğer mideniz ağrıyorsa gazlı ve yağlı gıdalardan uzak durmalısınız. Bu gıdalar mide ağrınızı daha da tetikleyecektir.

Hafif Gıdalar Tüketin

Mide ağrısını absorbe edecek gıdalar tüketmeye özen gösterin. Ekmek, tost, az yağlı pilav, muz, haşlanmış patates ve derisi alınmış haşlanmış tavuk gibi besinler midenizi zorlamayacak besinlerdir. Ayrıca mide asidini dengeleyecek gıda ürünleri tüketmeye özen gösterin.

Sıvılar

Vücut açısından gerekli elektrolitlerin içinde olduğu sporcu içeceklerinden bir tane içebilirsiniz. Ya da Maden suyu içmenizin de faydası aynı şekilde olacaktır.

Lifli Gıdalar Tüketin

Uzun süren kabızlıkların getirdiği mide ağrıları için lifli gıdalar tüketilmelidir. Sindirim sisteminin rahatlamasına ve bağırsakların boşaltılmasına yarayacaktır ve bu sayede mide ağrısı da hafifleyecektir. Mide sindirim sisteminin önemli bir parçası olduğu için bu sistemiz zorlayacak gıda ürünleri tüketilmemelidir.

Yoğurt Ve Kefir

Yoğurt ve kefir bol oranda D vitamini ve kalsiyum içerdiği için sindirime yardımcı olur. Ayrıca probiyotik içeren bu iki besin ağrılara karşı etkilidir. Mide enfeksiyonu, kronik mide iltihapları, ishal gibi rahatsızlıklar mide ağrısına yol açtığından, probiyotikler bu rahatsızlıklara karşı koruma sağlar. Mümkünse evde kendi yaptığınız yoğurdu tüketin eğer imkanınız yoksa satın alacağınız kefir ve yoğurdun ambalajında “aktif kültür içerir” ibaresinin olmasına dikkat edin.

Zencefil Çayı İçin

Mide asidi üretimini dengeleyici özelliği sayesinde aşırı yemek yeme sonucu oluşan mide ağrılarını hafifletir. Taze zencefil kökünden 2-3 dilim kesip bir bardak kaynar suya atıp 3 dakika daha kaynatın. Daha sonra 10 dakika demlenmeye bırakın. Mide ağrınız geçene kadar günde 3 defa içebilirsiniz.

Bunun dışında, gaz yapıcı ( fasulye, barbunya, nohut, brokoli gibi ) besinleri tüketmeyin. Eğer evde iseniz ayağınızın altına 2 adet yastık koyup sırt üstü uzanın. Bu esnada mideniz üzerine sıcak havlu sararak midenizi sıcak tutmayı da ihmal etmeyin. Bu şekilde bir saat kadar sırt üstü uzanın ve dinlenin.

Gün içerisinde çeşitli sebeplerden kaynaklanan mide ağrılarını basit yöntemlerle azaltmak ya da gidermek mümkündür. Eğer ağrılarınız aldığınız tüm önlemlere rağmen 2 gün içerisinde geçmediyse mutlaka bir doktora gitmelisiniz. Çünkü sorun başka sebeplerden kaynaklanıyor olabilir. Bunun için doktora görünmek en iyi yol olacaktır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu