Kolesterolü Düşüren Başlıca Gıdalar Nelerdir

Kolesterol kalp ve damar hastalıklarını doğrudan etkileyen bir unsurdur. Bu açıdan bakıldığında kolesterol seviyesi dengede tutulması gereken bir durumdur. Bunu yapabilmenin yolu da alınan besinlere dikkat edilmesinden geçmektedir. Kolesterol seviyesini düşüren ve yükselten besinleri aşağıda sıraladık.

Kolesterol Dostu Gıdalar

Yulaf: Kahvaltılarda yulaf ezmesi kullanmak iyi bir çözüm olabilir. Ayrıca lif içeren bir besin olduğundan kabızlık sorununu ortadan kaldırır ve bağırsak dostu bir kaynaktır.

Fındık: Bir E vitamini kaynağıdır ve bu vitamin kolesterolü düşürmede etkilidir. Tekli doymamış yağ ve lif açısından önemli bir kaynaktır. Ceviz ve badem de aynı şekilde kolesterole karşı etkili birer yemiştir. Günde bir avuç yemek yeterlidir.

Balık: Bir Omega 3 kaynağıdır ve bu sayede tam bir kalp dostu besindir. İyi kolesterolü yükseltir ve kan basıncını dengeler. Kanın incelmesine yardımcı olur ve bu sayede pıhtılaşma sonucu oluşacak damar tıkanıklıklarının önüne geçmede yardımcıdır. Hamsi, ton, somon ve sardalye en iyi kaynaklar arasındadır.

Zeytinyağı: Çok güçlü bir antioksidandır. Diğer yağlara göre az işlendiğinden ya da hiç işlenmediğinden sağlıklı bir yağ kaynağıdır.

Kolesterol Düşmanı Gıdalar

Doymuş Yağlar: Oda sıcaklığında ve buzdolabında katı durumda olan yağlardır. Bu yağlarla yapılan yiyeceklerin tamamından uzak durulmalıdır.

Trans Yağlar: Kötü kolesterolü yükselten yağlardır. Gıdaları daha dayanıklı yapmak için hidrojenle işlenen besinlerde bol miktarda bulunur. Margarinler en uzak durulması gerekenlerin başında gelir. Cips ve çerezler, börek, kraker, bisküvi, kızarmış gıdalar gibi bir çok üründe kullanılırlar.

Kolesterol İçeren Gıdalar

Hayvansal gıdalar genel olarak kolesterol barındırırlar. Deniz ürünleri, sakatat, tereyağı, peynir, krema, yağlı süt, işlenmiş etler. (sosis, salam, sucuk gibi) Dikkatli tüketilirse bir zararları yoktur ama aşırı tüketilmeleri zararlıdır.

Kolesterolü Düşürmek İçin Yöntemler

Sigarayı Bırakın: İyi kolesterolü düşürür ve damar tıkanıklığına yol açar. Bu nedenle sigarayı acilen bırakmak gerekir. Her hastalığın tetikçisi olduğu gibi kolesterolün yükselmesinde de etkilidir.

Egzersiz Yapın: Düzenli ama çok ağır olmayan egzersiz kötü kolesterolü düşürür. Damar tıkanıklığı riskini azaltır. Haftada 4 gün ve her defasında 25 dakika orta tempolu aktivite yeterli olacaktır. Her aktivite sonrasında yüzde 15 seviyelerinde kötü kolesterol düşer.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu