Hamilelikte Uykusuzluk Problemleri

Uykusuzluk pek çok kişinin en büyük sorunudur. Üstelik bu sorun hamilelik dönemlerinde ortaya çıktığında hem anne için hem de bebek için zor bir süreç olmaktadır. Uykusuzluk genel olarak hamileliğin dördüncü ayından itibaren oluşan bir sorundur. Hamileliğin ilk aylarında daha çok uyuma isteği oluşurken ilerleyen dönemlerde uykusuzluk problemleri anne adaylarının bu süreci zor geçirmesine neden olmaktadır.

Gebelikte Rahat Uyku Nasıl Olmalıdır?

Gebelikte uyku problemlerinin en büyük nedenlerinden biri de gelişen bebeğinizdir. Bebeğin büyümesine bağlı olarak doğru yatış pozisyonunu bulamayabilir ve kendinizi uykusuz hissedebilirsiniz. Gebelikte salgılanan hormonlar uykusuzluğun en önemli nedenlerinden birini oluşturur. Gebelik stresi ile uykusuzluk birleşince anne adayları kendilerini çok daha yorgun ve huzursuz hissetmektedir.

Rahat bir uyku süreci hem size hem de bebeğinize iyi geleceğinden dolayı doğru uyku pozisyonunu bulmanız önemlidir. Gebelik için en uygun uyuma pozisyonu yana dönerek uyumaktır. Bu nedenle gebeliğin ilk aylarından itibaren yan pozisyonda uyumayı alışkanlık haline getirmeniz karnınız büyüdüğünde size zorluk yaratmayacaktır.

Düzenli Uyku İçin Ne Yapılmalı

Gebelikte düzenli uyku için egzersiz yapmaya özen göstermeniz sizler için önemli olacaktır. Kendinizi çok yormayan fakat rahatlamanızı sağlayacak egzersizler uyku sürecinizi düzenler. Uyumadan önce çok faz sıvı almaktan uzak durmanız da mide bulantılarının önüne geçecektir. Sizi rahatlatan ve bebeğinize zarar vermeyecek bitki çayları da tüketebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu