Hamilelikte Sağlıklı Beslenmenin Püf Noktaları

Hamilelik dönemi bir kadın için en dikkat isteyen dönemlerden biridir. Her konuda dikkat isteyen bu dönem anne adayı ve bebeğin sağlıklı gelişim süreci için çok büyük önem ister. Her şeyine dikkat etmesi gereken anne sigara, aşırı alkol kullanımı, düzenli egzersiz yapmalı ve stresten kesinlikle uzak durmalıdır.

Dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi de hatta önemlisi beslenme şeklidir. Bebeği ve annenin sağlığı kadar kolay bir hamilelik ve rahat bir doğum için önemli olan beslenme kontrolü, dikkatli yapılmalıdır.

Hamilelikte Neleri Yemeğe Dikkat Etmeli Nelerden Uzak Durulmalı?

Anne adaylarının beslenmelerinde dikkat edecekleri konuların başlında yağ tüketimi gelmektedir. Aşırı yağlı ve vakitsiz beslenme anne karnındaki çocuğu ve anneyi rahatsız eder. Bilinenin aksine aşırı kilo alımından uzak durulmalıdır. Fazla alınan kiloların anne karnındaki bebeğe hiçbir yararı olmadığı gibi zararları vardır.

Hamilelikte sağlıklı beslenmenin püf noktaları içinde en önemlilerden biride günlük 6 öğün beslenmektir. 3 Ana öğünü ve aralardaki beslenmeleri kaçırmamak, hamilelik döneminde yaşanan birçok problemden uzak tutacak anne adayını. Anne adayları yediklerinde ki vitaminlere dikkat etmelidir. Alınan vitaminlerin kalitesi ve çeşitliliği bebeğin gelişimine doğrudan etki edecektir.
Kalsiyum, demir ve yararlı minarelerin bulunduğu yiyecekler seçilmelidir. Gebelik döneminde kan oranında düşüklük olacaktır. Kan yapıcı besinler yenmeli. Atıştırma için hazır ürünlerden çok lif oranı ve besin değeri yüksek yiyecekler tüketilmelidir. Düzenli balık, tavuk ve kırmızı et tüketimine dikkat edilmelidir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu