Gebelikte Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Gebelik her bayanın heyecanla beklediği ve gebelik oluşumundan doğuma kadar geçen sürede de büyük bir dikkat, sorumluluk gerektiren bir zaman dilimidir. Gebelik döneminde bayan kendi sağlığı ve bebeğin sağlıklı gelişimi için birçok konuda dikkatli davranmak zorundadır. Bebeğin sağlıklı bir şekilde gelişmesi için doktor kontrollerini aksatmaması, uygulanacak testleri yaptırması, alması gereken ilaç, vitamin vs. ek takviyelerini alması hem bebeğin gelişimi hem de anne adayının sağlığı için önemlidir.

Gebelik Döneminde Beslenme Tercihleri

Gebelik döneminde beslenme nasıl olmalıdır konusu en çok araştırılan ve merak edilen konuların başında gelir. Gebelik başladıktan sonra anne adayı bir takım alışkanlıklarını, yemek yeme düzen ve alışkanlıklarını değiştirmek zorunda kalabilir. Gebelik döneminde anne adayları daha sık ve az olarak öğünlerini ayarlamalıdırlar. Yemek alışkanlıklarında protein, vitamin ve enerji veren diğer yiyecekleri tercih etmelidirler. Gebeliğin ilk aylarında kişiye göre değişim gösterse de mide bulantıları ve mide yanması söz konusudur. Bu dönemde kokusu rahatsız etmeyen daha hafif daha kokusuz yiyeceklerin tercih edilmesi anne adayı için daha makul olacaktır. Mide bulantısının bastırılması ve azalmasında leblebi yenmesi, soda içilmesi mideyi ve anne adayının rahatlamasını sağlayabilir. Aynı zamanda mineralli soda içimi vücuttaki mineral dengesinin de sağlanmasında yardımcı olacaktır. İlk aylarda az ve sık yemekte bulantı açısından yardımcı olur. İlk aylardan sonra bebek daha çok anneden besin almaya başladığı için ilk aylara göre daha dikkatli olunması gereklidir. Daha çok protein içeren vitamin bakımından zengin sebze ve meyvelere yönelmek anne adayı için fayda sağlar. Et ve et ürünleri tüketimi, süt ve süt ürünlerine ağırlık verilmesi hem sağlıklı hem de besin değeri yüksek olduğu için bebeğin gelişimi açısından da önemlidir. Bunların yanı sıra bol sıvı tüketimi gereklidir. Gün içerisinde bol su içilmeli ve sıvı tüketilmelidir. Asitli, gazlı, alkollü içeceklerden sakınmak gereklidir. Bu tür sıvıların hiçbir faydası yoktur. Her hafta mutlaka balık tüketmek gerekir. Fakat bazı balık çeşitleri fazla cıva içerdiğinden balık tercihini yüksek cıva içeren balıklardan yana kullanmamak gerekir. Somon, levrek gibi balıklar tercih edilebilir.

Gebelik döneminde ceviz, kuru yemişler, badem gibi yiyecekler de anne adayı için faydalıdır. Tabii tüm bunları da az ve belli miktarlarda tüketmek fayda sağlayacaktır.

Gebelik Döneminde Kilo Alımı

Gebelik döneminde anne adayı fazla kilo almamalıdır. Fazla kilo alımı gebeliği üzerinde olumsuz etki edebilir. Önemli olan dengeli ve sağlıklı beslenmektir. Ortalama 9 ile 12 kilo alımı ideal kabul edilir. Unutmayın siz değil bebeğinizin kilo alımı ve gelişimi önemlidir. Bu yüzden dengeli ve sağlıklı gıdalar tercih etmeniz bebeğinizin gelişimi için yeterli olacaktır. Hafif ve anne adayını zorlamayacak şekilde bol yürüyüş yapılması da anne adayına rahat bir gebelik geçirmesi açısından yardımcı olur. Gebelik yogası gibi bir takım egzersizler de annenin hem psikolojik hem bedensel sağlığında faydalıdır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu