Gebelikte Alınması Gereken Besin Öğeleri: Folik Asit

Ciğer, dalak, böbrek gibi sakatatlar, fıstık, fındık, brokoli, enginar, ıspanak, kabak doğal folik asitlerdir. Folik asit vücutta depolanmadığı için bu ürünler her gün tüketilmelidir. Ancak uzun süre pişirilmeden yenmesi gerekir. Ne kadar çok pişerse folik asit değeri o kadar çok düşer. Gebelikte folik asit ihtiyacı normalin iki katı kadar fazla olur ve bu gıdaları almak folik asit ihtiyacını karşılamada yetersiz kalır. O nedenle gebe kalmadan 3 ay öncesinden folik asit takviyesi alınmaya başlanmalıdır. Folik asit bebeğin merkezi sinir sisteminin gelişmesi açısından çok önemlidir.

C Vitamini:

Portakal, greyfurt, limon, karnı bahar, lahana, Brüksel lahanasında bulunur. Uzun süre saklanan gıdaların vitamin değerleri bozulur. O nedenle mutlaka taze tüketilmelidir. Gebelikte metabolizma daha hızlı çalıştığı için vücudun c vitamini gereksinimi iki katına çıkar. C vitamini bağışıklık sisteminin güçlü olması açısından çok önemlidir.

Kalsiyum:

Süt ve süt ürünleri, balık ve yeşil yapraklı sebzeler kalsiyum kaynağıdır. Gebelikte vücudun kalsiyum ihtiyacı iki katına çıkar ve eğer karşılanamazsa diş dökülmelerine kadar varan sorunlar neden olabilir. Bu yüzden gebeliğin özellikle son üç ayında kalsiyum içeren besinler bol tüketilmelidir (günlük ortalama 1000-1500 mg.)Bebeğin kemik ve diş yapısı için çok önemlidir.

Demir:

Kırmızı et, ciğer, yumurta, kuru yemişler, kuru baklagiller demir açısından zengin olan besinlerdir. Ancak günlük alınan gıdalar ihtiyacı karşılamada yetersiz kalır. O nedenle gebelik süresince demir hapları veya damlaları kullanılmalıdır. Eğer demir ihtiyacı karşılanmazsa yorgunluk, saç dökülmesi gibi durumlarla karşılaşılabilir.

D Vitamini:

Güneş ışınları d vitamini kaynağıdır. Ancak d vitamini depolanmadığı için her gün 15 dakika güneşlenmek gerekli bunun yansır d vitamini takviyesi de mutlaka alınmalı. Bebeğin beyin gelişimi açısından çok önemlidir.

Proteinler:

Kuru fasulye, barbunya, börülce, nohut, yumurta, kırmızı et, beyaz et protein açısından zengin besinlerdir. Bebeğin beyin, kas ve kemik gelişimi açısından çok önemlidir. Günde en az 2-3 porsiyon protein içeren besinler tüketilmelidir. Ancak et ve balık ürünlerinin çok pişmiş olmasına dikkat edilmeli.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu