Dengeli Hamilelik Beslenmesi

Dengeli beslenme hayatın her döneminde çok önemlidir. Ancak hamilelik döneminde hem annenin sağlığını korumak hem de bebeğin gelişimini sağlamak açısından iki kat önem taşır. Bu nedenle hamile anneler kendi sağlıklarını koruyup dengesiz kilo almamak ve bebeğin gelişimini sağlayabilmek açısından bir takım beslenme ritüelleri oluşturmalıdır. Bebeğin gelişiminde önemli rol oynayan vitamin, kalsiyum, demir içeren gıdaları yeterli düzeyde ve günlük olarak alınmalı.

Folik Asit;

Özellikle yeşil yapraklı sebzelerde bulunan folik asit anne ve bebekte oluşabilecek sağlık problemlerini önlemeye yardımcı olur. Planlı gebeliklerde hamile kalmadan 3 ay öncesinden folik asit takviyesi alınmaya başlanmasına büyük fayda vardır.

D Vitamini;

D vitamini kalsiyum emilimini sağladığı için gebelik döneminde yeterli alınmaması annede kemik kaybına bebekte raşitizm, bıngıldak gelişiminde yavaşlama gibi sorunlara neden olur. Bu nedenle gebelik döneminde yeterli düzeyde alınması gerekir. D vitamini vücutta depolanmadığı için gebelik boyunca D vitamini damlalarıyla günlük olarak takviye yapılmalıdır.

E Vitamini;

Bebeğin doku gelişimi açısından çok önemlidir. Fındık, ceviz, fıstık, badem gibi kuruyemişlerde bulunur. Ancak bu kuruyemişlerin işlenmemiş olarak tüketilmesinde fayda var.

Kalsiyum;

Annenin diş sağlığını ve kemik bütünlüğünü devam ettirebilmesi, bebeğin de kemik oluşumu ve diş gelişiminin oluşması açısından çok önemlidir. Süt ve süt ürünleri, kuru baklagiller, balık ve yeşil yapraklı sebzeler bol bol tüketilmelidir.

Demir;

Demir hemoglobin miktarını arttırır. Hemoglobin de bebeğe oksijen gitmesini sağlar. Kırmızı et, balık, ceviz, tavuk, kuru fasulye, nohut demir açısından zengin olan besinlerdir. Aşırı yorgunluk ve halsizlik demir eksikliği belirtisidir. Demir ihtiyacı gıdalardan beslenme yoluyla yeterli olarak alınamıyorsa multivitaminlerle demir takviyesi de yapılabilir. Ayrıca kahve, çay gibi demir emilimini azaltan içeceklerin tüketilmemesine dikkat edilmeli.

Çinko;

Yumurta, kırmızı et, deniz ürünleri çinko açısından zengindir ve günlük olarak tüketilmesi gerekir. Çünkü çinko eksikliği durumunda bebekte düşük doğum kilosu, büyüme geriliği gibi sorunlara neden olabilir.

Ayrıca gebelik süresince sakatat, konserve ve hazır gıdalardan, karışık bitki çayları, kahve, çay, sigara ve alkol kullanımından kaçınılmalıdır. Organik ve doğal beslenmeye dikkat edilmelidir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu