Bağırsak Gazı Nedir ? Gazı Vücuttan Kolayca Atmanın Yolları

Bağırsak gazı, bağırsakta gaz sıkışması , gaz oluşmasının nedenleri gibi aradığınız pek çok konunun cevabı bu makalede ...

Gaz, vücudumuzda büyük oranda sindirim sistemi işlemleri sebebiyle meydana gelen doğal bir olaydır. Oksijen, karbondioksit, nitrojen, hidrojen ve metan gazlarının birleşiminden oluşur.  Geğirme yoluyla atılamadığında bağırsaklara iner. Her insanın vücudunda gaz bulunduğu halde, toplumda hoş karşılanan bir durum değildir. Gazla ilgili kronik sorunları olanlar için gaz, bilhassa bağırsak gazı sosyal hayatı açısından büyük sorunlara yol açabilir.

Vücuttaki gazın hayatı bu derece etkilemesinden korunmak ve kurtulmak için gazın oluşma ve artma nedenleri, beslenmenin gaz üzerindeki etkisi ve gazı vücuttan kolayca atma yolları konusunda bilinçlenmek gerekir. Öncelikle gazın oluşma nedenlerini belirtelim :

-Fazla yemek: Doyduktan sonra yemeye devam etmek, gün içinde sürekli atıştırmak vücutta sürekli gaz olması demektir.

-Karışık beslenme biçimi : Bazı yiyecekler tek  başlarına faydalı olsalar da diğer bazı gıdalarla bir arada alerjen etki gösterebilirler. Yahut da hazımları güç olabilir.  Bu durumda bağırsak ağırlaşır. Vücutta toksin birikmesine neden olur. Vücutta gaz ve uyku meydana gelir.

-Acıkmadan yemek: Yenilen yemek hazmedilmeden tekrar yemek yememelidir. Hafif ve tek çeşit yenen bir yemek 4 saatte hazım olunurken, mükellef bir sofrada yenen yemek 6 saatten 10 saate kadar uzayan bir hazım süresine neden olabilir.  Eğer hazım işlemi bitmeden yenirse,  midedeki diğer yemekler hazım olmadan çürümeye başlar. Bağırsakta gaz ve şişkinlik oluştururlar.

-Hava yutmak:  Konuşurken veya yemek yerken hava yutmak da gaz oluşturur .

– Gaz yapabilecek birtakım yiyecekleri tüketmek : Baklagiller, süt,  gluten içeren yiyecekler ,lahana, brokoli, soğan, erik gibi  bazı sebze ve meyveler de gaz oluşturabilir.  Bu durum herkesin bünyesine göre değişiklik gösterir. Bir yiyeceği yedikten sonra gaz oluştuğunu fark ettiyseniz, o yiyeceği mümkün olduğunca az tüketmelisiniz.

-Antibiyotikler ve diğer bazı ilaçlar :  Antibiyotikler, bağırsaklardaki normal bakteri florasını bozar ve bu sebeple vücutta gaz oluşabilir. Diğer ilaçların bazıları da gaz yapabilir.

   Gazı Vücuttan Kolayca Atmanın Yolları 

Gaz olmaması için beslenme biçimine dikkat edilmeli, hazmın durduğu geç saatlerde hiçbir şey yenilmemelidir. Az yemeyi , acıkmadan yememeyi adet edinmelidir. Yemekler yavaş yavaş yenmeli,  hava yutulup gaz oluşmaması için ağızda lokma varken konuşulmamalıdır. Yemeklerin arası en az 6 saat olmalıdır . Yağlı ve kızarmış yiyecek tüketimi azaltılmalıdır.

Vücutta gaz yine de olacaktır. Toplum tarafından ayıp karşılansa da gazı tutmamak lazımdır. Tutulursa kana karışır ve kabızlığa sebep olur. Tabi ki görgü kuralları da ihmal edilmemeli, insanların olduğu ortamdan uzaklaşılmalıdır. Gazı rahat çıkarabilmek için bol su tüketilmelidir. Gaz meydana geldiğinde nane çayı içmek de gazı atmayı kolaylaştırır.

Sonuç olarak bağırsak gazı , herkesi hayatının bir döneminde mutlaka etkilemiş bir durumdur.  Verilen tavsiyelere uyularak, bağırsak gazının hem bedene, hem sosyal yaşamımıza etkisini azaltabiliriz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu